Kui kasumlik on „takso“ sõitmine sõidujagamise äpiga?

Blogi

Kommenteeri

Viimaste aastate nn sõidujagamise teenuste areng ja levik on tõstatanud ühiskonnas mitmed küsimused ja ka vaidlused. Meie antud artiklis käsitame sõidujagamise kasumlikkust sõidutaja vaatekohast mitmel erineval näitel.

Näited kehtivad valitud sõiduki kohta, võttes arvesse hinnaklassi, vanust ja läbisõitu. Sellest omakorda sõltuvad kindlustusmakse, eeldatav keskmine kütusekulu, kindlasti hoolduskulud ja veel üks oluline näitaja – läbisõidust tulenev amortisatsioonikulu. Arvestuses on kasutatud artikli avaldamise päeva kütusehind Tallinnas.
Näidetes kasutatud keskmised on arvestatud aastase perioodi kohta, eeldades, et isik sõidab „taksot“ järjepidevalt, keskmiselt 5,5 päeval nädalas.

Oma autoga osakoormusega (3,5-4 tundi päevas)

Antud näites eeldatakse, et isik sõidab isiklikuks tarbeks keskmiselt 15 km päevas ning sõidutajana 77 km 3,5-4 tunni jooksul päevas, kokku keskmine läbisõit 92 km päevas ning kokku 27 558 km aastas.

VW Golf Variant 1.6TDI, 2014, 140 000 km, eeldatav turuhind 9 500 EUR

Kulud aastas:
373 – kindlustuse kallinemine
670 – täiendav hoolduse kulu
502 – pesu ja puhastus
522 – läbisõidu amortisatsioonikulu
1 423 – kütus (keskm. kütusekulu 6,5 l/100 km; hind 0,949 EUR/l)
3 490 – toodud kulud kokku

10 809 – tulu sõidujagamisteenusest
Tulu arvestamisel on kasutatud tasustavate kilomeetrite määra 55%, ehk iga 5,5 kliendiga sõidetud km kohta leiab aset 4,5 km kliendini sõitmist ja muid tasustamata ringi liikumisi. Tulu on arvestatud tasustatava kilomeetri keskmise tulumäära alusel 0,89 EUR, millest on juba maha arvatud äpi vahendustasud.

7 320 aastas ehk 610 EUR kuus on see vahekasum, mis jääb maksudeks ja puhaskasumiks omale (vastab laekumisele pärast vahendustasu summas 901 EUR kuus).

Telli omale individuaalne analüüs.

Oma autoga täiskoormusega (8-9 tundi päevas)

Antud näites eeldatakse, et isik sõidab isiklikuks tarbeks keskm. 15 km päevas ning sõidutajana 179 km 8-9 tunni jooksul päevas, kokku keskm. läbisõit 194 km päevas ning kokku 56 810 km aastas.

VW Golf Variant 1.6TDI, 2014, 140 000 km, eeldatav turuhind 9 500 EUR

Kulud aastas:
373 – kindlustuse kallinemine
1 384 – täiendav hoolduse kulu
923 – pesu ja puhastus
1 610 – läbisõidu amortisatsioonikulu
3 233 – kütus (keskm. kütusekulu 6,5 l/100 km; hind 0,949 EUR/l)
7 523 – toodud kulud kokku

25 128 – tulu sõidujagamisteenusest
Tulu arvestamisel on kasutatud tasustavate kilomeetrite määra 55%, ehk iga 5,5 kliendiga sõidetud km kohta leiab aset 4,5 km kliendini sõitmist ja muid tasustamata ringi liikumisi. Tulu on arvestatud tasustatava kilomeetri keskm. tulumäära alusel 0,89 EUR, millest on juba maha arvatud äpi vahendustasud.

17 606 aastas ehk 1 467 EUR kuus on see vahekasum, mis jääb maksudeks ja puhaskasumiks omale (vastab laekumisele pärast vahendustasu summas 2 094 EUR kuus).

Rendiautoga täiskoormusega (12 tundi päevas)

Antud näites eeldatakse, et isik sõidab isiklikuks tarbeks keskm. 15 km päevas ning sõidutajana 252 km 12 tunni jooksul päevas, kokku keskm. läbisõit 267 km päevas ning kokku 77 745 km aastas.

VW Golf Variant (bens. + cng)

Kulud aastas:
11 361 – autorent
1 133 – pesu ja puhastus
2 178 – kütus (keskm. kulu 0,22 l/100 km x 1,229 EUR/l + 4,5 kg/100 km x 0,599 EUR/kg)
14 672 – toodud kulud kokku

35 376 – tulu sõidujagamisteenusest
Tulu arvestamisel on kasutatud tasustavate kilomeetrite määra 55%, ehk iga 5,5 kliendiga sõidetud km kohta leiab aset 4,5 km kliendini sõitmist ja muid tasustamata ringi liikumisi. Tulu on arvestatud tasustatava kilomeetri keskm. tulumäära alusel 0,89 EUR, millest on juba maha arvatud äpi vahendustasud.

20 704 aastas ehk 1 725 EUR kuus on see vahekasum, mis jääb maksudeks ja puhaskasumiks omale (vastab laekumisele pärast vahendus- ja rendi tasu summas 2 001 EUR kuus).

Telli omale individuaalne analüüs.

Lisa kommentaar

Email again: